Так і пройдеш — без босості слідів?!
(авторське)
Філософія ціленаправленого інакомислія
(ОСВІТА — ОСЬ СВІТЛА — ОСЬ, СВІТЛО!)
Філософія ціленаправленого інакомислія — наука про менталітетно-моральні закони співжиття в історичному розвитку суспільно-соціальних різностей, котрі, відрізняючись нюансно своїми поглядами на суспільне життя, знаменуються спільною основоположною метою.
Вироблення глибинно-об’єднувальної світової ідеї, мова про необхідність якої звучить на кожному кроці, можливе тільки на засадах історично-менталітетних пріоритетів окремої особистості над будь-якими груповими (блоки, партії, єпархії та т.п.) єдиномисліями. Тільки при такій глибинно-об’єднувальній філософії можливе створення справжнього демократичного суспільства. Всі інші намагання — це бажання чи декларації, що не мають під собою національно-історичного грунту.
Цілеспрямоване на загальнолюдське благо інакомисліє кожного здатне сформувати такий інститут влади, при якому найголовнішим стане саморозкриття кожної індивідуальності. Настільки інститут влади буде спроможний сприяти втіленню в життя цих саморозкриттів, настільки прогресуватиме саме суспільство.
Поглибленно-історичний, на найвищому молекулярно-менталітетному рівні, розвиток суспільства нівелює партійні протиріччя. На авансцену вийде Людина, котра пропонуватиме своїй країні ціленаправлені на загальне благо особисті зусилля. Ця Людина шукатиме собі соратників, об’єднуватися з ними. Але такі об’єднання матимуть не партійно-обезличений характер політичної сили. Це буде об’єднання не вторинних функціонерів, а первинно-творчих прогресивних особистостей, котрі цікаві один одному, насамперед тим, що їх відрізняє в ціленаправ-ленній співпраці на благо суспільства, у співпраці на пошук Істини.
Формування фундаментів цілісної соціально-громадянської свідомості сучасного українця повинно бути поглиблено історичним і на основі українського менталітету. Це не якась там побудова гіпермаркету чи цеху; це явління, що вбиратиме в себе досвід століть; це глибинно-менталітетне, неодноплощинне та неоднозначиме явління. І означає слідуюче: ми, як нація, повинні зуміти перейти від несвободи будь-яких партійних єдиномислій до — якщо говорити сьогоднішніми словами — конкурсного співробітництва ціленаправлених на благо України різностей.
Нехтування національними менталітетами нівелює основи держави — спочатку ідеологія та культура (вони робляться підлегло-вторинними); потім і економіка. Саме з цього (згадаймо горезвісну доктрину Даллеса від 1945р.) розпочалося розхитування Радянського Союзу.
Даллес у своїй доктрині доводить те, що кращого підґрунтя для нехтування національними менталітетами, як виникнення одноплощинного єдиномислія, годі шукати. Єдиномисліє не знає пробачень для інших бачень, воно просто унеможливлює паритетне співробітництво. Це, на прикладі нашої недалекої історії, репресіями інакомислячих красномовно — на народній крові! — доведено «батьком всіх народів».
Єдиномисліє окремо взятої країни не може не наштовхнутися на ідентичне, але з іншим арифметичним знаком, єдиномисліє іншої країни. А це, саме це, і є першопричиною виникнення світових конфліктів та війн. Усіх, без найменшого винятку.
Започаткування неодноплощинного менталітетного образного мислення вимагає соціального акценту. Неоднозначимість мінливого людського буття та грандіознішої понятійної інформації, в котру дитина занурюється в перші осмислені роки свого життя (від 3 до 7 років) і на яку інформацію, стверджуючи чи спростовуючи, відповідає все своє подальше життя, формують цю дитину.
Якщо перша понятійна інформація буде наскрізь брехливою та відчуженою від реалій, та дитина, а в подальшому людина,зневіриться і, врешті-решт, стане здобиччю антиукраїнських ідеологій. Знання, комп’ютеризація не замінять душу. Міністерство освіти України, чим воно займається і сьогодні, виховуватиме не синів України, а українських яничарів. «Завчасно, просьба, не радіти: бо діти ті — уже не наші діти».
В чому ж український народ баче народність Міністерства освіти України. Насамперед, у збиранні — (а точніше — в побиранні!) – копійок з народу на безкінечні і будь-ким ремонти шкільних приміщень. Невже така всеохоплююча структура неспроможна на створення підприємств, котрі централізовано і вчасно будуть займатися виключно ремонтом цих шкільних приміщень? Не захоче!!! Бо... «Школо рідна, чому бідна-бідна? Бо директору така потрібна?»
Чинники формування неодноплощинного українського історично-менталітетного типажу настільки первинно-творчі, що на вторинно-ксероксному інформаційному полі Міністерства освіти України вони просто не зростуть. Сьогоднішні первинно-творчі митці України спроможні радикально-суттєво оживити виховний та навчальний процеси, але сьогоднішнє-на-вмисно відчужене, вторинно-ксероксне — Міністерство освіти України взяти цей набуток інтелектуально неспроможне. «Ростіть та вчіться, рідні яничари!»
Філософія ціленаправленого інакомислія пропагандує у вихованні такі постулати:
а) пріоритет первинно-менталітетного наповнення методик над схоластикою самих методик;
б) наголошений історично-менталітетний розвиток української особистості і підростаючого покоління;
в) народність виховання;
Ремісництво прогресу задиктовує душу. Для того, щоб сьогоднішній учитель мав статус Учителя, а не викладача предметів, потрібно вивільнити цього учителя з-під паперової опіки — безкінечної,рабської та, у своїй основі, безглуздої — і наблизити його до статусу домашнього учителя.
Авторська філософія ціленаправленого інакомислія проголошує: українська Школа може — і повинна бути! — первинно-вічною; українська Школа повинна вести, а не дозволяти водити собою. І що цікаво: при достатній науково-теоретичній і матеріальній базах першопричини знаходяться саме у філософській площині. Вони слідуючі:
1) менталітетно та сучасно відчужені освітянсько-виховні єдиномислія;
2) відгородженість, неуміння та небажання співпрацювати з неформальними первинно-творчими сучасними українськими митцями (письменниками, художниками, композиторами і т.д.), котрі фактично є мірилом духовності української нації;
3) «паровозний» світогляд унеможливлює перехід МОНу від єдиномислія (чи групи єди-номислій) до цілєнаправлених на загальноукраїнське благо творчо-первинних інакомислій;
4) прерогатива знань та учбового процесу над процесом цілісного менталітетно-регіо-нального соціального виховання українця;
5) завантаження постійною мілкою підзвітністю Учителя-практика, що механічно переводить його в статус викладача-заробітчанина;
Тиражування «невігластва на копійці» колись та закінчиться. І майбутнє, «Агов, єси?!», запитає кожного з нас, кожного. Що скажемо на божій атестації, там не промовчиш, га?!